donderdag 12 mei 2016

2 Mei 2016 Van Anglure naar Savières


Van Anglure naar Savières - 27 km

Wat een beleving hier in Anglure, Rue du pont.

Een oudere dame waarschijnlijk een stuk in de 70, haar man ligt al 6 maand in het ziekenhuis met kapotte longen. Ze zei dat hij zeer veel gerookt had. Ze was zeer moedig heeft toch een maaltijd klaargemaakt (gebakken aardappelen met spek en ei) meer moet dat niet zijn. Daarna is ze weer vertrokken naar het ziekenhuis. Ik voelde me een beetje schuldig dat ik er was, zij met alle miserie en ik.....we hebben erover gepraat, maar zei zelf dat dit het leven was. Ik heb haar gezegd dat ik haar man (Jean-Claude) vandaag zou meenemen, ze was er blij mee.

Het is zeer zonnig en warm (22gr.) en volg al een paar km een jaagpad naast het Canal de la haute Seine.

    
 
Zeer rustig. Er is zelfs voorziening om mensen in een rolstoel de gelegenheid te geven om te vissen.


In Méry-sur-Seine weeral een goed restaurant gevonden, met een mooi uitzicht op het water.
     

 

Een beetje stretchen en terug op pad, nog een goede 11 km.

Het kanaal: dat blijft een rechte lijn met hier en daar een visser.


 

Een rustplaats tussen het stro, meer moet dat niet zijn.



 

 
 In Savières aangekomen waar ik de Seine oversteek.

Het is een logement bij particulieren en is ok, een repas, een goede douche een afsluiter voor wel een goede wandeldag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten